Saturday, November 12, 2011

Vaba litsentsi kirjeldus

Kuna varem see vaba litsentside teema ei olnud huvitav minu jaoks ja ma kahjuks(just kahjuks) ei teadnud mis nad endast kujutavad ja mille eesmärgil neid luuakse, siis nüüd tänu põhjalikule loengu konspektile pilt on selge. Kuna ülesandeks on valida litsents ja kirjeldada seda, siis ma kirjutan sellest asjast nagu Apache license. Kirjutan siis lühidalt põhiasjadest.

Apache License versioon 2.0 kinnitati ASF(Apache Software Foundation) poolt aastal 2004. Selle litsentsi eeliseks võrreldes varemasetega on see, et seda saab kasutada lihtsam ka mitte ASF projektides. Samuti uus versioon on ühildatav mõnede teiste vaba litsentsidega. Ta on samuti ühilduv GPL kolmanda versiooniga, kuid varemates Apache Licens-id ei olnud ühildavad GPL versioonidega.

Kus kasutatakse? Aastal 2008 Google märkas, et 25% projektidest, mis olid Google Codisse hostitud kasutasid selle litsentsi. Samuti aastal 2010 üle 6000 projektide, mis asuvad SourceForge.net olid kättesaadavad Apache Litsents tingimustel. Näiteid on palju ja see räägib just selle litsentsi populaarsusest.

Apache litsents nõuab, et levitamisel oleks programmiga kaasas Apache litsents.
Apache litsentsi unikaalsus seisneb sellest et nagu BSD litsents, Apache litsents lubab koodi kasutada ja liidestada kinnise lähtekoodi projektidesse.

Selle loenguga on seotud mul ainult positiivsed kogemused kuna sain palju teada, mis on suht oluline ka mulle. See oli siis minu ülevaade Apache litsentsist

No comments:

Post a Comment