Saturday, November 26, 2011

Veeb ja sotsiaalne tarkvara 5 - 10 aasta pärast.

Veeb ja sotsiaalne tarkvara areneb pidev ja kiiresti. Seoses sellega, paljud proovivad aimata arengu tendentsi ette, sest selle abil võib teenida raha. Mina muidugi ei ole turu analüütik, ega turu uuringu tegemisega tegelev isik. Kuid ma proovin kirjutada sellest, mis areng meid ootab tulevikus just veebi ja sotsiaalse tarkvara osas.

Hakkan siis rääkima veebist. Kõigepealt kui rääkida veebist, siis arvan, et on vaja mainida, et praegu arendaks html5, mis toob palju uusi võimalusi veebi arendamiseks. HTML5 tuleb turule palju erinevate laiendustega nagu CSS3 ja Canvas2D ning võib olla ka Canvas3D jne. Ta tuleb HTML eelmise versiooni asemel ja juba praegu tundub, et see toob midagi uut veebikeskkonna arendusse. Ma arvan, et veebiarenduse põhihetk on HTML5 tulek ja kõik mis sellega kaasneb.

Sotsiaalne tarkvara on ilmselt selline valdkond mis etendab olulist rolli palju inimeste eludes. Facebook, twitter, blog, youtube jt on kõige populaarsemad tavaliste inimeste jaoks. Pean kinnitama, et minu arust viimase kolme aasta jooksul seal ei muutunud midagi. Ma arvan, et lähiste seitsme aasta jooksul peaks tulema midagi uut, mis jõuab kõikidest kaasaegsest sotsiaalse tarkvara vahenditest ette. Räägitakse, et võib olla tuleb midagi sarnast Facebook ja Second Life ühendatud tarkvarale. Ma ei usu, et sellest tuleb midagi välja. Mu jaoks, see eriti huvitav ei oleks. Võimalik, et tuleb mingi 3D tehnoloogia integreerimine sotsiaalvõrgusse vms. Samas on näha, et kõik kontod facebookis, msn-is võib siduda omavahel, see on ka hea võimalus arendamiseks.

On hea nali, et miks Teie mõtlete sellest, mis tuleb viie aasta pärast kui järgmine aasta on juba viimane(2012 on ju maailmalõpp). Kuid aga rääkida tõsiselt, siis veebi arenduse suund on HTML5 ja sotsiaalvõrkude arenduse suund on võib olla 3D, kõikide kasutajate andmete sidumine omavahel jne.

No comments:

Post a Comment